facebook

Folklórna divočina - časť 2: Mimoriadne nezávislé analógie medzi zvláštnymi pozorovaniami...

V tomto príspevku uvediem zaujímavé analýzy a analógie k videam prezentovaným v epizóde 4 a 7:

https://www.ufoklub-trnava.sk/?strana=videa&kategoria=kryptozoologia-9&zoradenie=datum&stranka=1

Je zaujímavé, ako rozmanite popisy a skúsenosti, ktoré uvediem nižšie, sú vnútorne kompatibilné a navzájom sa dopĺňajú, aj keď pochádzajú zo vzdialených miest,  a pochádzajú z nezávislých zdrojov - aj z Poľska...

 

Epizóda 4:

https://www.youtube.com/watch?v=mNrTAtGCwkY

- ďalšie podrobnosti:

1. Prvé tri minúty sú o nezvyčajnej postave, vznešenej, s veľkým klobúkom, ktorá sa objavila pri potoku v Radošovciach a ktorú bolo vidieť aj v Drahovciach, ako sa vzniesla do vzduchu a odletela. 

a) Jirina a Jaromír Poláškovci vo svojej knihe „Moravskoslezské povesti“ uvádzajú prípad dvoch svedkov z Vlćoviec, ktorí pásli kravy na lúkach neďaleko Lubiny. Jedného dňa k nim pristúpil záhadný muž, ktorému z oblečenia kvapkala voda, a požiadal o zápalky, pretože si chcel zapáliť fajku. Po kratkom čase ho podľa zelenej pokožky spoznali ako vodnika a odohnali preč preč. Je zaujímavé, že tento tvor, ktorý skoro vyzeral ako človek, sa vzniesol do vzduchu a rozpustil sa ako para... (= to dokazuje, že jeho fyzické telo bolo zhmotnené zo zachytených a dočasne zhutnených vodných prvkov)

b) V knihe „Povesti z Čech" od Josefa Virgila Grohmanna, napísanej v polovici 19. storočia, máme opis prípadu, keď chudobného baníka, ktorý prechádzal okolo rybníka, chytil zvláštny tvor. Najprv baník uvidel pred sebou zhmotnený plot, cez ktorý nemohol prejsť, potom sa z jazierka vynoril obrovský muž s fúzmi. Vysmial sa baníkovi, lebo baník sa prežehnal a povedal: "Všetci dobrí duchovia chvália Pána!" 

Chytil ho a celú noc s ním lietal na neďalekej lúke. Ráno ho prepustil, ale po takomto zážitku muž ochorel a zomrel.

* tieto stvorenia sa môžu sa objaviť nielen v rôznych podobách ale dokážu aj dočasne zhmotniť rôzne prekážky a dokonca aj vozidlá. Niekedy koče, niekedy iné veci. Záhadné prekážky, s ktorými sa ľudia stretávajú v súvislosti s tajomnými tvormi, sa spomínajú aj v prípade „Lesného ducha" z Bukovca (okolie Košic), kde sa pred dvoma ľuďmi objavila prekážka zo stromov, ktorá im zablokovala únikovú cestu: 

https://www.youtube.com/watch?v=DY65Ms__Lp8

 

c) Pred rokmi na webovej stránke: https://humpolecko.humpolak.cz/humpolec-povesti.php

- bol popis s názvom „U Brunky", v ktorom sa mužovi vracajúcemu sa z Prahy do Humpolca stala takáto udalosť, v ktorej k nemu prišiel záhadný koč a niekto na neho zakričal, aby naskočil dnu. Keď to urobil, koč výrazne zrýchlil a vzlietol do vzduchu, letiac ponad lesy a lúky. Keď koč pristál, kočár naliehal na muža, aby rýchlo vyskočil, a kričal za ním: „Tak rýchlo sa už do smrťi neodvezieš, možno len s čertom do pekla!"

 * rôzne aj ine správy naznačujú, že môže sa objaviť nielen "vznešený pán" ale aj dočasne zhmotnený koč...

 d) Poľský prípad opísaný v jednom z vydaní mesačníka „Nieznany Świat" (= "Neznámy Svet") pochádza z roku 1955 a opísal ho muž z mesta Gorlice. Stručne povedané, opisuje on incident, pri ktorom sa silná búrka blížila k poľu, kde sa nachádzali snopy slamy. Stará mama svedka vykonala rituál, so sviečkou, požehnanou soľou a chlebom, aby odvrátila nebezpečenstvo.

Potom sa vrátila domov, odkrojila bochník chleba a vyšla na pole. Keď tam dorazila a položila chlieb na snop slamy, na pozadí tmavých oblakov sa vo vzduchu objavila sivo-hneda mužská postava v dlhom kabáte a klobúku, ale bez tváre. Ani jej nohy nebolo vidieť. Postava vzala ponúknutý chlieb a potom búrka odišla (keď postava zmizla, chlieb už tam nebol). Stará mama povedala vnukovi, keď sa jej na to opýtal, že nemusí rozumieť všetkému.


* je zrejmé, že tu ide o nejaku pohanskú obetu, pretože jeden z cirkevných záznamov spred stáročí, zaznamenaný v knihe „Veľké Zrkadlo Príkladov" („Magnum Speculum Exemplorum"), hovorí aj o ľudských hlasoch vychádzajúcich z hlbín búrky (= ide o bytosti, ktoré do istej miery dokážu ovplyvňovať poveternostné javy, niečom, čo pripomína fenomén telekinézy...)

 

2. Od 4. minúty do približne 9. minúty v nahrávke zo 4. epizódy hovorí sa o chlapcovi, ktorý v potoku uvidel zvláštneho tvora v kombineze. Tento chlapec potom mal to, čo sa nazýva "missing time" = „chýbajúci čas".

Z jeho života zmizlo 7 hodín (čo sa ešte stalo neskôr v budúcnosti po druhýkrát, že mal opäť ten chýbajúci čas). Tento prípad pripomína iné podobné stretnutia s bytostami, ktoré môžu mať rôzne podoby (= transformovať sa).

Je to tak, že aj pri stretnutí s bytosťami z ľudových príbehov, stáva sa že ľuďom vted „chýba čas", pozemský čas, čo môže tiež naznačovať, že v blízkosti miest, kde sú takéto bytosti aktívne, môže čas plynúť inak... Stáva sa tiež, že na takýchto miestach dochádza k teleportáciam a prenosu na iné miesta...

a) Na obrázku číslo 1 uvádzam preklad popisu z Poľska s podobným motívom, ktorý som dostal pred 11 rokmi...

b) V tomto v slovenskom príbehu (= Epizóda 4) sa tiež spomína tajomné, zvláštne malé stvorenie v kombinéze v potoku. Zvláštnou „náhodou" sa najznámejší prípad UFO v Poľsku odohral 10. mája 1978 v Emilcine, keď na konsky voz farmára, naskočili zelené bytosti v kombinézach , ktoré ho odviedli k zvláštne vyzerajúcemu "vozidlu", ake farmárovi pripomínalo lietajúci autobus alebo stodolu, a ktorého interiér zapáchal sírou (!). Toto všetko sa objavilo v močaristých oblastiach blízko magického balvana s dierou, do ktorej sa zrejme kedysi vykonávali pohanské obety. Jeho otec počul z tohto balvana pred mnohými rokmi hlas a práve nad týmto balvanom zmizlo kyvadlo jedného z ufológov.


Navyše, telefonický rozhovor vtedajších ufológov počuval niekto, kto sa v jednej chvíli zasmial, akoby sa vysmiala „žaba". Táto udalosť ukazuje, aký opatrný musí byť človek pri rozlišovaní potenciálnych „skutočných mimozemšťanov" od bytostí, ktoré sa v minulosti objavovali okrem iného v podobe vodnikov, a vo "vesmírnych časoch" sa zhmotňujú iba napodobňujúc vesmírne vozidlá a predstierajú, že sú mimozemšťania.


Skutoční mimozemšťania sa nemusia báť svätých mien a kríža, tie bytosti, ktoré sa vydávajú za mimozemšťanov tým, že prijmú ich podoby, sa boja všetkého, čo je spojené so svätými vecami.  

Nejde o výnimočné prípady, prípad UFO súvisiaci s Kelly Cahill a ďalšie prípady opísané nižšie v angličtine tiež naznačujú udalosti podobného charakteru:

https://alienresistance.org/arabductionstopsce4research.htm

 

Takže tu máme minimálne dva typy bytostí: potenciálnych skutočných mimozemšťanov a bytosti, ktoré sa za mimozemšťanov len vydávajú a ktoré sa medzi našimi predkami objavovali v podobách opísaných v ľudových svedectvách a zážitkoch.


Na obrázku č. 2 je ukážkový príklad kresby z roku 1929, z knihy opisujúcej príbeh, v ktorej vodnik skočil na voz kočiša - a prípad z roku 1978 z Polska, keď na konský záprah farmara skočili zelení „mimozemšťania", vo ktorých "vozidle" páchlo sírou, a celý incident bol považovaný za súvisiaci s UFO, hoci sa v tejto oblasti objavili rôzne "strašidlá" aj v iných podobách..

 * videozáznam príbehu o tejto udalosti so svedkom, z tej doby:

https://youtu.be/mFD0lSbv_So?si=6XZk1N_s000DUgK9

 

 Epizóda 7:

https://youtu.be/JOyLD_tR6z8?si=1bFY6A93cKLWQYG_

- ďalšie podrobnosti:

 

    Záležitosti ktoré sú uvedené nižšie, sa môžu zdať šokujúce, ale informácie tu odhalené sa ukážu ako prekvapivo konzistentné, aj keď pochádzajú z rôznych častí sveta...

1. Najprv po analýze fotografií dá sa všimnúť, že objekt pravdepodobne nemal veľkosť auta (= ťažšie je odhadnúť veľkosť oproti oblohe), ale bol menší, možno okolo 1 metra, pretože na foto vyzeral ako tmavá bodka na oblohe, aj ked na jednej z fotografií je vpravo vidno osobné lietadlo.

To znamená, že cez ďalekohľad na vzduchovke dalo sa vidieť detaily pri zväčšení 9x40, ale niečo o veľkosti auta zo vzdialenosti napríklad 200, 300 alebo 500 metrov, by človek mohol tušiť, že na fotografii bude lepšie viditeľné v detailoch. Inými slovami, tá záhadná "vec" ktorá letela, mohla byť menšia ako auto, čo by tiež zodpovedalo nasledujúcim bodom...

2. Tvor videný cez puškohľad sa prirovnáva k „Dedkovi Mrázovi" alebo „Santa Clausovi", t. j. jeho vzhľad pripomínal typického „škriatka". Navyše, tvor lietal v niečom, čo pripomínalo košík, a zvláštnou "náhodou" démonické čarodejnice v priebehu storočí - v Rusku Baba Yagy - boli zobrazované v takýchto predmetoch, čiže nielen na metlách, ale v niečom, čo vyzeralo ako iné domáce potreby, ako: kotly, veľké mažiare, sudy, maselnice atď. (obrazok 3)

     Na rozdiel od toho, čo sa zdá, ufológia aj dnes zaznamenáva tvory lietajúce vo vzduchu, s výzorom čarodejníc: 

https://www.youtube.com/watch?v=xQp5TQQVIcE

3. 

     Premýšľal som, prečo tu na Slovensku škriatok bol v niečom, čo pripomínalo ten druh lietania, ako u čarodejníc. Je faktom, že čarodejnice a škriatovia sú si blízki v slúžbe silám temna, ale vysvetlenie môže zjavne zahŕňať niečo dodatočné:

- spomenulo mi to príbeh poľského výskumníka záhad z juhovýchodného Poľska ktory sa vola Arkadiusz Miazga, a ktorý zaznamenal viac veľmi zvláštnych súčasných  prípadov. V jednom z nich svedkom bol istý kňaz. Kňaz už zatváral kostol a vtedy chcela dnu vojsť nějaká stará žena. Kňaz ju pustil a čakal vonku, kým vyjde. Starenka dlho nevychádzala, čo kňaza znetrpezlivilo, a tak keď chcel vojsť do kostola; po otvorení dverí mu medzi nohy vybehla mala bytosť s typickým vzhľadom škriatka, a nahlas sa smiala, keď utekala preč. Kňaza to šokovalo. Záhadnej "stareny" samozrejme, už nebolo v kostole.

 

     Takže máme istú stopu k slovenskému prípadu v Poľsku: buď tam škriatok nadobudol podobu starej ženy, možno aj „baby jagy“, aby vošiel do kostola a urobil si z kňaza taký žart, alebo démonický tvor v podobe baby jagy vošiel do kostola, aby neskôr nadobudol podobu škriatka (!). To by tiež vysvetľovalo, prečo tu neďaleko Trnavy videli škriatka v „vozidle“ pripisovanom čarodejniciam... (!).   

     Presný preklad popisu z poľskej knihy týkajúceho sa tohto prípadu je uvedený na obrázku 4.

 

 

4. Kto sú "Baba Jagy":

     Etymológia slova „jaga“ pochádza z praslovanského *(j)ęga (porov. poľské "jędza"), čo znamená „múka“, „trápenie“, „nebezpečenstvo“.
     V dávnych dobách mŕtvi mali byť pochovávaní v „domčekoch“ umiestnených nad zemou. Tieto hrobky boli podopreté koreňmi kmeňov stromov, a ktoré vyzerali ako domcek na kuracej nozke.    Mŕtvi boli pochovávaní s nohami otočenými k dverám, preto sa v niektorých rozprávkach zachoval opis ľudských kosti tvoriacich plot okolo "domu" (hrobky) čarodejnice. Dokonca aj v Biblii sa posadnutí a klamliví duchovia nachádzajú na opustených miestach, alebo žijú medzi hrobmi.
     Niektorí tiež k tomu tvrdia, že „Baba Jaga“ bola medzi Slovanmi božstvo uctievané v pohanstve, ktoré strážilo vstup do podsvetia a pekla. Jej osoba sa spája aj s postavou pohanskej kňažky a čarodejnice, ktorá prinášala obety démonom. Táto postava, či už ako démon alebo čarodejnica, bola pôvodne spájaná s hrobkami, mŕtvymi, smrťou, zabíjaním detí, kanibalizmom. Kvôli čiernej mágii zabíja sa deti aj dnes, preto v Anglicku existuje špeciálna policajná jednotka pre zločiny súvisiace s čiernou mágiou: 

https://naszemiasto.pl/londyn-czarne-wudu-sieje-bestialska-smierc-wsrod-dzieci/ar/c1-4481514

 

5. Rozlišujeme najmenej tri typy aktivít čarodejníc:

a) ľudské čarodejnice: oklamané alebo predané silám temna, spolupracujúce s démonickými bytosťami v rôznych podobách, ktoré môžu mať podobu elfov, zvierat, rastlín, svetelných gúľ, neživých predmetov alebo hybridov, ktoré kombinujú niečo zo sveta zvierat a niečo zo sveta neživých predmetov.


b) čarodejnice, ktoré pôsobia mimo fyzického tela, v podobe dvojníkov s plastickými schopnosťami, aby na seba nadobúdali rôzne formy (- aj rôzne úrovne dočasnej materializácie) a spôsobovali ujmu. Je to podobná schopnosť ako bilokačná schopnosť svätcov, až na to, že tí, ktorí praktizujú mágiu, túto schopnosť používajú na zlé účely.


c) démonické čarodejnice: odsúdení duchovia čarodejníc alebo démonické bytosti, ktoré sa objavujú okrem iného v podobe ježibab, ale môžu mať aj podobu krásnych dievčat, svetelných gúľ, malých humanoidov, pohanských božstiev, zvierat, atď.

     Toto rozlíšenie je dôležité pre lepšie pochopenie uvedených informácií. Niekedy sa vyskytnú prípady, keď body a) a b) sa spajaju = a napríklad takýto príbeh, je zobrazený v nasledujúcej časti podcastov "Nezhasinaj!":

https://www.youtube.com/watch?v=v3xYAERIsko

 

6. Pozorovanie záhadného tvora s vlastnosťami trpaslíka, ktorý však lietal v niečom, v čom boli hlásené lety čarodejníc - sa vyskytlo neďaleko Trnavy v 2020 roku... Je zaujímavé, že existujú správy od starších ľudí z okolitých obci, o pozorovaniach „škriatka", okrem iného v podobe červenej gule, a v súvislosti s čarodejnicami.

    V Špačinciach ho volali "rarášik", v Jaslovských Bohuniciach a Krupej „Špirek". Zdá sa, že pozorovanie dvoch svedkov, o ktorých sa hovorí v 7. epizóde, je len súčasťou série pozorovaní tohto typu záhadných tvorov, ktoré siahajú desaťročia, ak nie stáročia dozadu...

 

7. Je náhodou, že na druhej strane Karpát, pani Marie Korandová vo svojej knihe „Povesti a príbehy z kopaničiarskeho kraja" opisuje miestne záhadné správy, okrem iného aj o aktivite „Baby Jagy" (!), ktorá sa mala objavovať v oblasti jednej z lúk pri Branči?
    Postava tohto strašidla objavovala sa okrem ineho v podobe ženy s rozpustenými vlasmi, jazdiacej na koni, dokázala sa zväčšovať a zmenšovať, vedela premeniť sa na mačku alebo psa so strašnými očami, ktoré vyzerali ako ohnivé gule a spôsobovali paralýzu (- pripomeňme si tu zo 4. časti zmienku, o veľkých žiariacich očiach videných vo Vrbovom). Miestni sa proti tomu, bránili tromi znameniami kríža...

8. Je náhodou, že krkonosky duch hor keltského pôvodu, vedel sa podobne premeniovať? Josef Virgil Grohmann v knihe  "Pověsti z Čech" pisal o niom že dokazal sa premeniť rýchlo na čokoľvek, objaviť sa ako muž s dlhými fúzmi, ako lovec alebo v rúchu mnícha. Inokedy na seba vzial podobu, kohúta, krčiacej sa vrany, divého koňa, nepríjemnej žaby, kozy, netvora chrliacieho z úst ohnivé gule, alebo v podobe škriatka (!) V hrozivejšich podobach ukazoval sa ked niekto si z neho robíl srandu alebo ho urazíl. 

9. V súvislosti s vrchom Kukla, vzdialeným 20 kilometrov, staré záznamy hovoria aj o pôsobení klamlivých síl v tejto oblasti, a to aj v podobe svetelných gúľ... Je náhoda, že v roku 2021 v lesoch nad obcou Dubova, neďaleko Kukly, mladí ľudia mali vidieť strašné ženské božstvo jazdiace na diviakovi, čo je v súlade s vyobrazením Baby Jagy sediacej na démonickom diviakovi, na ruskom obraze z obdobia medzi rokmi 1700 a 1725? (obrazok 5)

Je náhoda, že Karpaty v Trnavskom kraji, až po Bratislavu majú množstvo keltských hradísk a pozostatkov - a že pohanské božstvo Keltov malo vo svojom panteóne bohyňu Arduinne, označovanú ako „bohyňa diviakov"Je náhoda že Moccus, ktorý bol stotožňovaný s rímskym Merkúrom, bol zároveň keltským božstvom-diviakom? Alebo Teutates, ktorý sám niekedy nadobúdal podobu diviaka?

 

 Podcast: #30 Prekliata Kukla | Nezhasínaj!:

https://www.youtube.com/watch?v=-jVg0wXrf5g

 

 

10.  Táto relatívne krátka analýza ukazuje, ako aj tie najpodivnejšie a najzáhadnejšie pozorovania môžu mať mimoriadne pozadie a mnoho analógií z rôznych čias a krajín. Toto sú nadčasové záležitosti...

 

 

Obrázky k článku






Kategória: Kryptozoológia
Dátum: 01.05.2025 11:26
Pridal: krisek.poliak
Zobrazené: 287 krát

Diskusia

V diskusii niesú žiadne príspevky

Pridať príspevok



Články

Dnes je Štvrtok
22. 5. 2025

Zmeniť tému


Prihlásenie

Prihl. meno

Heslo



Registrácia


Anketa

Videli ste UFO?

Áno: 3882 ľudí


Nie: 2878 ľudí


Spolu hlasovalo:
6760 ľudí


Pozorovali ste UFO, či iný nezvyčajný jav? Svoje pozorovanie môžete nahlásiť tu!


UFO klub Zlín

Asociácia UFO Bádatelov

BestUbytovanie.eu - Ubytovanie na Slovensku

Bezplatná inzercia - auto-moto, elektro, nehnutelnosti, práca, služby, šport, zvieratá